ده دلیل رایج برای اینکه بدانید چرا بازاریابی محتوای شما، تاثیر گذار نیست! بخش سوم: خلق ارزش، مشتریان سرسخت و رقبا

4- محتوای شما ارزشی را خلق نمی کند!

بازاریابی محتوا به این معنی است که شما باید تولید محتوا کنید، اما کیفیت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. البته محتوای آبکی هم روی برند شما تاثیر گذار است، اما از نوع منفی و باعث آسیب به برند و تداعی آن در ذهن مشتریان می شود.

بیایید با هم چند مورد از دلایل ضعیف بودن کیفیت محتوا را بررسی کنیم:

اولین دلیل: گاهی شما نمی دانید باید از چه نوع محتوایی استفاده کنید! لازم است بدانید تقریبا هر کسب و کاری با نوعی از محتوا ارتباط بیشتری دارد و برای مخاطبانش جذاب تر است. می توانید برای رفع این اشکال، موضوع خود را از لحاظ قالب، عنوان، زاویه دید و هر چیز دیگری به چالش بکشید.

دومین دلیل: متاسفانه نویسنده شما از تجربه کافی برخوردار نیست! که البته این موضوع مصیبت بزرگی است و معمولا با این مساله زیاد مواجه می شویم. سناریو به این شکل است که یک شرکت تصمیم می گیرد از بازاریابی محتوا استفاده کند، به سراغ نویسنده های جویای کار می کنند و با ارزان ترین آن ها قرار داد می بندد. در ادامه لیستی از مباحث(پیچیده، مبهم و تخصصی) را به نویسنده می دهد و از او درخواست می کنند( در اسرع وقت) آنها را تحویل دهد و در نهایت آن مقالات را در بخش وبلاگ سایت خود منشتر می کنند.

بله… بازاریابی محتوا، به همین سادگی!

این طور نیست؟

خیر!

برای این کار معادلی در زبان فارسی وجود دارد و آن ریختن پول در جوی آب است! حتی اگر این شرکت استراتژی بازاریابی محتوا هم داشته باشد اما معمولا محتوا آنقدر بی کیفیت است که ارزش خواندن ندارد! دلیلش هم واضح است، نویسنده دانشی از صنعت شما ندارد!

سومین دلیل:  محتوای شما خسته کننده است!

ممکن است مطالب شما حوصله سر بر و تکراری باشد، اما باید بدانید برای موفقیت در بازاریابی محتوا، مطالب شما باید جذاب، عمیق، با ارزش، متمرکز و متناسب باشد.

به هر حال، امروزه همه ی کسب و کارها، مشغول بازاریابی محتوا هستند و ایستادگی در جمع آن ها، کار آسانی نیست. اگر قصد دارید در بازاریابی محتوا موفق شوید، بدانید راه آسان و ارزانی در پیش ندارید و باید صبور باشید.

5_مشتریان شما سر سخت هستند.

بازاریابی محتوا برای این دسته از مشاغل سخت تر است:

الف. صنایعی که آنلاین نیستند.

ب. صنایع B2B که بیشتر مردم از آن ها و فعالیتشان اطلاعی ندارند.

ج. صنایعی که غیر متعارف یا بسیار تخصصی هستند.

اگر موارد بالا شامل مشتریان شما نیز هست، دنبال پیمودن این مسیر به آسانی و یک شبِ نباشید! بهترین کار این است که استراتژی بازاریابی خود را به موثرترین شکل ممکن طراحی و آن را اجرا کنید.

6_شما در برابر انبوهی از رقبا قرار دارید.

در دنیای کسب و کار امروز، تا چشم کار می کند، رقبای شما در حال تلاش هستند. چطور می خواهید با غول های صنعت خود که با انبوهی از تولید محتوای قوی فعالیت دارند، رقابت کنید؟

هرچند این مساله بسیار مهم است و ممکن است شما را به زحمت بیاندازد، اما انجام شدنی است! من چند پیشنهاد برای شما دارم که در ادامه آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

اولین پیشنهاد: تولید محتوا را ادامه دهید. عقب نکشید و با قدرت ادامه دهید.

دومین پیشنهاد: به دنبال یک گروه وفادار هرچند کوچک باشید! برای بدست آوردن پایگاهی نزد مشتریان و طرفداران خود بیشتر تلاش کنید تا بتوانید مخاطب خود را از رقبا دور کنید. این را به یاد داشته باید، شاخص ارزیابی مخاطب، تعداد آن ها نیست، بلکه وفاداری و فداکاری آن ها است.

سومین پیشنهاد: به استخراج محتوا بپردازید. زمان بیشتری را برای تحلیل رقبا بگذارید، البته قرار نیست هر کاری که آن ها کردند شما هم بکنید بلکه می توانید محتوای آن ها را پردازش کنید و اینگونه متوجه می شوید، ضعف محتوای آن ها در چیست یا اینکه در چه موضوعاتی محتوای کمتری دارند و از آن در جهت بهبود محتوای خود استفاده کنید.

منتظر بخش چهارم و پایانی باشید.

نویسنده: نیل پاتل

ترجمه: پرهام شجاع

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *